Leta i den här bloggen

söndag 30 oktober 2011

Vecka 43

Veckan som gått har varit lite annorlunda. Lördagen den 22 okt skulle vi ju åka till Ånäset för att lyssna på Mariana Eriksson om vävning. Men tyvärr föll jag så illa så min vistelse blev på Sunderby sjukhus med en axelfraktur. De andra blev så chockade så resan inställdes. I tisdags var jag till vävstugan och kunde ju förstås inte låta bli att prova väva i min "knappväv". Med Hildis hjälp att bomma fram kunde jag väva 30 cm. Det kändes bra. Hopp finns. I torsdags hade 45orna lånat lokalen för att klippa och sy kassar till Jokkmokks marknad och dagen gick så fort och vi hann färdigställa ca 20 kassar och två sjömanssäckar.
I lördags kom 6 st från 11:ans Hantverkscenter i Junosuando och hälsade på
45ans kassar

Sjömanssäckar

11:ans Hantverkscenter Junosuando
Solbritt

Solbritt och medlemmar från 11ans Hantverkscenter


2 kommentarer:

  1. Alltid trevligt att läsa vad som händer i vävstugan... men mindre trevligt att Solbritt fått en axelfraktur, hoppas det läker snabbt och bra.
    Trevligt med långväga besök, som får se alla fina vävar som är på gång.
    /Katarina

    SvaraRadera
  2. Jätte mycket Tack för att ni gav Er tid för oss "Älvor". Det var riktigt spännande att höra hur ni har gått till väga o s v. Nu går vi och väntar på STORbesök fr 45:an! Ha de gott! 11:ans hantverkscenter fr Junosuando

    SvaraRadera